Friday, 30 September 2011

Emektar motor ona çok iyi geliyor

Kalitesi, sürüş özellikleri ve motor seçenekleri önemli bir değişim geçiren Pımto Evo ülkemizde, 1.4 İt 105 HP ve 1.411 77 HP benzinli ve 1.3 Multijet 75 HP dizel motor seçenekleriyle satılıyor. Pıuıto Evo'da, Active ve Dynamic olmak üzere iki donanım paketim kullanılıyor.


Oto kiralama, rent a car

Plastik kalitesi belirgin bir şekilde iyileşen Pımto Evo, Bravo'ya benzeyen tasanmı ile elit beklentilere de karşılık verebiliyor. Kumanda elemanlarının kullanımı açısından bir sıkıntı yaşanmaması da olumlu bir özellik. Yaşam alanı ile beklentilere rahat cevap veren Pıuıto Evo'nun küçük eşya gözlerinin sayısı ne az ne de çok. Yeni olmalarına koltuklar hala çok iyi değil: Yan destekler yetersiz, minderler kısa, sert sırtlıklar uzun yolculuklarda rahatsız edici olabiliyor. Direksiyon simidinin kalın ve parmak yuvalarına sahip yapısını da beğendik. Kapı içlerindeki kıunaş malzeme ise sert plastik kul-1 anın aldan çok daha iyi bir çözüm olmuş. Ferahlık hissi de çift renkli kokpit tasarımı sayesinde çok iyi. Görüş
Fiat Punto Evo'nun kaputunun altında görev yapan 75 HP'lik emektar 1.3 Multijet dizel motor, ekonomi öncelikli çalışma karakterini 2000 d/d'nin üzerinde verdiği performansla süslüyor.

açılan konusunda arka tarafta yaşadığımız küçük sıkıntı dışında bir problem gönnedik.

Boyu 4 metrenin üzerinde olmasına rağmen her yere rahat girip çıkabilen Punto, direksiyonun "City" modu ileyumuşayarak kullanımı ko-laylaşünyor. Otomobili, hem 25 derecede hem de 0 derecede kullanma şansı yakaladık ve klima performansının her iki şart altında da başanlı olduğunu gördük. Dönüşlerde yanan sis lambalannın yarattığı ekstra aydınlık da hoşumuza gitti.

Fiat'm iddialı 1.3 Multijet dizel mo-toııı tutumluluğuyla Punto Evo'nun albenisini artınyor. Ancak alt devirlerdeki cansızlık, devirsiz kulla-
nımda ısrarcı olursanız canınızı sıkacaktır. 75 HP güç üreten motor 190 Nm'lik torkuyla rahat bir çekiş sunuyor. 5 ileri şanzımanla kombine edilen motor ilk çalıştırmalarda gürültülü ama biraz ilerledikten sonra ses azalıp geri planda kalıyor, maya başlıyor. Şanzımanın çalışma karakteri açısından önemli bir olumsuzluk yok: Yollan net, \itcs geçişleri rahat. Keşke geri vites de altıncı vitesin olması gerektiği yerde değil de başka bir yerde olsaymış.

Evo'ya dönüşüm, konfora da olumlu yansımış: Sert darbeler bile eskisine göre daha iyi emiliyor. Bunun dışında yol tutuş konusunda da eskisine göre daha keskin ve daha iyi. Otoyol kullanımları sırasında esen sert rüzgarlara başarıyla direnen otomobil, sık aralıklı viraj testlerinde de izine sadık kalıyor. Sert kullanımlarda arka tarafı kopacak-mış gibi bir izlenim ııyandırsa bile limitlerini çok fazla zorlamadıkça bir sonın olmuyor. Fren performansının güvenlik sınırının altına başanlı bir şekilde inmesini de sevdik.

No comments:

Post a Comment