Wednesday 28 September 2011

Güzel otomobil; Grande punto

Grande Punto ismini bırakarak Punto Evo ismini almasının ardından, görünüm konusunda da iddiasını artırdı. Yeni tip farlan, tampon çizimleri gibi detaylan ile sportif görünen taşanının artık eskisine göre biraz daha kaliteli algılanması sağlanmış. LED'li stop lambalan ile çağı yakalayan Punto Evo'nun, arka taşanını da bu sayede biraz daha hareketli olmuş durumda.

Özellikle kokpitin üzerinde eskisine göre daha yumuşak bir plastik kullanılması tam yerinde bir karar olmuş. Yaşam alanının en önemli özelliklerinden birisi, rakiplerinin çoğunluğundan daha geniş olması. Sessizlik beklentilerine cevap veren, başanlı bir müzik sistemine sahip olan Punto Evo bu özelliği ile ailelerin yüzünü rahatlıkla güldürüyor.Oto kiralama, rent a car, lüx araç kiralama

Punto Evo'nun baştan yaratılan koltuklan ise maalesef bizden bu övgüyü alamıyor. Minder uzunluklan, yan destelderi ve sırtlık yapısının daha iyi olması gerekiyor. Çift renkli tasanın anlayışının yaşam alanını karanlık etkisinden kurtardığını da
Küçük sınıfta yer alan Punto Evo, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı ve 1.4 It'lik, 77 HP güç üreten motorun kombinasyonu ile evrime devam ediyor.

belirtelim. Görüş konusunun da Punto Evo'nun geliştirilmesi gereken yanlan olduğunu düşünüyoruz.

Start-stop teknolojisinin sunulduğu araçta bu sistem görevini ba-şanyla yerine getiriyor. Motor tam zamanında ve hızlı bir şekilde stop ediyor ve gerektiğinde yine aynı hızda çalışıyor.

Test otomobilinin sayfalanmıza yeniden konuk olmasının en önemli nedeni ise Dualogic adı verilen otomatikleştirilmiş manuel şanzımana sahip olması. Bu şanzımanın \ites yollan gibi, kullanım karakteri de kesinlikle alışkanlık gerektiriyor. Yani geri vitesi seçebilmek için manuel şanzımanlann bir çoğunda olduğu gibi \ites kolunu sağa doğnı iterek geriye doğnı çekmek gerekiyor. Ayııı
şekilde \itesi boşa alabilmek için de vites kolu ile benzer bir hareket yapılması gerekiyor. Manuel kullanım tercih edildiğinde de vitesi yükseltmek için kolun aşağıya, düşürmek içinse yukarıya doğnı itilmesi gerekiyor.

Şanzımanın çalışma karakteri ise başta da söylediğimiz gibi çok iyi değil. Vites değişimleri sarsıntılı oluyor ve performans istekleri sırasında yavaş kalıyor. Sonuçta manuel ile otomatik arasında önemli bir fiyat farkı getirmeyen bu tip ekonomik şanzımanlara bizler alıştık ve onları otomatik seçeneğini arayanlar için tavsiye edebileceklerimiz listesine aldık.

1.4 İt 77 HP güç üreten benzinli motorun performans seviyesi beklendiği gibi çok iyi değil. Üstelik kararlan yavaş alan bir şanzımanla performans biraz daha törpülenmiş oluyor. Fakat bu ikiliye 29 bin TL'den başlayan fiyatlarla salıip olmak çok avantajlı görünüyor. Üstelik bu fiyat etiketi ile önemli donanım beklentileri de karşılanıyor.

No comments:

Post a Comment