Yenileme operasyonu ile tazelenen ve artık daha kaliteli görünen Teri-os'un albenisi böylelikle daha da artıran Terios, küçük boyutları ile de beğeni topluyor.
Oto kiralama, rent a car
Iç mekanda ise bu aracın fiyatının ucuz olduğu anlaşılıyor: Malzeme kalitesi fiyata oranla ayarlanmış. İç mekan ucuz görünüyor olabilir ama kullanım açısından çok pratik ve kumanda elemanlarının sayısı az, eşya gözlerinin sayısı ise fazla. Yaşam alanı beş kişiyi rahat ettirecek seviyede. Koltuklan beklediğinizden daha konforlu ve ideal sürüş pozisyonu kolay bulunuyor. Büyük göstergeler de kullanımı kolaylaştırıyor. Müzik sistemi açısından ise beklediğimizi hiç bulamadık. Aynca bildik \ites kolu tasarımının da artık değişmesi gerekiyor: Uzıuı bir sopayı andı-
İki çeker alınır mı?
ran kol, ucuz görünüyor. Urla konsol metal görünümlü bir renkle kaplanarak aydınlık ve ferahlık hissinin artırılması planlanmış. Sert plastik malzeme ve bazı yerlerde karşımıza çıkan montaj hatalan ise "bu kadar olur" dedirten türden.
Bu araçta en çok merak ettiğimiz konu dört değil iki tekerlekten çekiş olmasıydı. Üstelik iki tekerlekten çekiş beklediğimiz gibi önden değil arkadan itiş olarak karşımıza çıktı. Yaptığımız sürüşler sırasında iki tekerlekten çekişin asfalt ve çok hafif arazi sürüşleri için yeterli olduğunu gördük. Fakat arazi şartlan biraz ağırlaştığında aracın kabiliyeti de bir o kadar azalıyor: Tekerlekler yerinde saymaya başlıyor. Peki bu araç neden iki tekerlekten çekişli oldu?
Bunun ilk nedeni fiyat. İkinci neden ise yakıt tüketimi. Fabrika verilerine baktığımız zaman dört tekerlekten çekişli versiyonun ortalama 0.3 İt daha fazla tükettiğini gö-
ruyonız. 1.5 It'lik benzinli motor 6000 d/d'de 105 HP güç üretiyor. 140 Nm'lik tork ise 4400 d/d'de kullanıma sunuluyor. Motora dört ileri oranlı bir otomatik şanzıman eşlik ediyor ve 1255 kg'lık gövdeyi harekete geçirirken sportif tatlar bırakıyor. Kötü bir simitle kontrol edilen direksiyon sistemi hiç fena değil ve 9.8 m'lik dönüş çapı ile şelıir içi kullanımlar çok rahat ve keyifli.
Yüksek hızlara çıkıldığında Terios biraz can sıkıcı bir hal alıyor. Ayrıca araç 130 km/s'nin üzerine çıkmaya çok istekli değil. Zaten aracın maksimum hızı da 160 km/s olarak açıklanıyor. 100 km/s'ye kadar ses değerleri ile beğenimizi kazanan Terios, daha yüksek hızlarda ise son derece gürültülü bir hal alıyor. Fabrika verilerine göre biraz daha fazla bir tüketimle karşılaşsak da elde etliğimiz değer hiç fena değil. Fren perfonnaıısınınsa artık daha iyi olması gerek diye düşünüyoruz.
No comments:
Post a Comment